Świeżak w sieci, czyli które Data Packi warto mieć – Criminal

Będę się starał, aby cała ta seria 7 artykułów pojawiła się jak najszybciej, a tym bardziej przed premierą kolejnego Data Packa. Dzisiaj następni runnerzy w kolejce.

Criminal

Criminalsi od premiery byli uważani za najmocniejszą frakcję runnerów i do dnia dzisiejszego, niewiele się w tym aspekcie zmieniło. Posiadają masę kart, która pozwala wchodzić im dosłownie wszędzie i uzyskiwać na tym przeróżne profity. Granie nimi może być bardzo satysfakcjonujące, a jeżeli chcemy robić częste skoki, to jest to frakcja dla nas. Ich najsłabszą stroną są lodołamacze, których nie można nazwać ekonomicznymi. Wystarczy jednak pożyczyć je od pozostałych runnerów, a otrzymamy bardzo ciężką przeprawę dla korporacji.

What Lies Ahed – must have!

Bez Plascrete Carapace grać się prawie nie da, zwłaszcza iż Weyland to bardzo popularna korporacja. Reszta kart głowy nie urywa. Cortez Chip potrafi się przydać, ale najczęściej szkoda na niego slota w talii. Peacock – dekoder dla poszkodowanych criminali, jak nie dali rady włożyć Yoga/Gordiana/Zu. Reszta kart nieprzydatna.

Trace Amount – można odpuścić

E3 to dobra karta przeciwko HB, jednak główne jej zastosowanie to bardzo duże LOD-y, a od czasów premiery bioroidów 2.0 straciły na użyteczności. Compromised Employee zarobi trochę kredytów i jeszcze pomoże przy namierzaniu, jednak i bez niego można się świetnie obchodzić, a ostatnio widuje się go coraz rzadziej. Satellite Uplink może się przydać w talii z Blackguardem. Do zwiadu mimo wszystko lepiej się sprawdza Infiltracja, która jest bardziej uniwersalna. Reszta mało przydatna.

Cyber Exodus – warto mieć

Ten DP warto mieć dla jednej karty – Emergency Shutdown. Bardzo mocna karta i świetnie sprawdza się w agresywnej grze Criminali. Znalazł się tutaj jeszcze Snitch, który nie ma zbytniego zastosowania, oraz Muresh Bodysuit. Tej ostatniej to jeszcze nigdy na stole nie widziałem, gdyż przeciwko obrażeniom ciała mamy pancerz.

A Study in Static – można odpuścić (warto mieć, jeżeli mamy 1x Core Set)

Tutaj miałem mały dylemat, gdyż jest kilka przydatnych kart, ale nie dość że mieliśmy ograniczać się do minimum, to jeszcze można je zastąpić innymi nawet z Core Seta. Doppelganger to dobra konsola, jednak dalej Desperado jest bardziej uniwersalny. Jego problemem jest tylko 1 egzemplarz w zestawie podstawowym. Crescentus ma podobne działanie jak Emergency Shutdown i czasami zaboli korporację. Jeżeli gramy Andomedą, to można pomyśleć o Underworld Contact.

Humanit’s Shadow – must have!

Najważniejszy póki co DP dla Criminali. Andromeda to jedna z lepszych tożsamości w grze i przez bardzo długo czas była jedną z popularniejszych. Jej sława trochę opadła po wyjściu Sweeps Week, niemniej dalej to mocny wybór. HQ Interface zawsze się przyda. Networking i Pheromones zbytniego zastosowania nie mają. Oczywiście nie można zapomnieć o Kati Jones, bez której żaden niebieski obejść się nie może.

Future Proof – must have!

Również bardzo ważny DP dla tej frakcji. Faerie, zwłaszcza po wyjściu C&C to znakomity killer. Mr. Li, choć nie jestem jego dużym fanem, pozwala na w miarę solidny dociąg. Jest jeszcze R&D Interface, który niezmiennie jest jednym z bardziej popularnych elementów sprzętu u niebieskich i zielonych.

Opening Moves – można odpuścić

Hostage może się być przydatny, aby w razie problemu wyszukać Kati czy Li. Jest to dość sytuacyjne, stąd nie jest to zbyt popularna karta. Gorman Drip lepiej się sprawdza u Anarchów. Pozostałe karty średnio pasują do Criminala.

Second Thoughts – można odpuścić

Bardzo sytuacyjne karty. Miejsce Copycata i Recon lepiej wykorzystać na coś innego. Leviathan póki co jest nie grywalny, gdyż w Netrunnerze nie występują jeszcze bramy kodowe o dużej sile i z wieloma podprogramami. Jedynie Prepaid VoicePAD wydaje się, że mógłby mieć zastosowanie, gdyż Criminale mają masę wydarzeń, jednak większość z nich i tak ma bardzo mały koszt.

Mala Tempora – można odpuścić

Można tutaj znaleźć dwie całkiem dobre karty dla niebieskich. Expert Schedule Analyzer czasami może się przydać, choć najczęściej i tak wolimy po prostu mieć dostęp do kart i za pomocą HQ Interface oglądać ich po kilka. Running Interference to dobry event, który czasami i wygra nam grę. Niemniej jest to bardziej sytuacyjna karta, a przez to niekoniecznie może nam pomóc. Grifter to strata miejsca w talii. Pozostałe karty średnio wpasowują się w styl Criminali.

True Colors – można odpuścić

Lawyer Up stanowi miłe zwieńczenie syfona, ale tyle czasu sobie świetnie radziliśmy i bez niego. Garrote bardziej zainteresuje Shaperów przez swój koszt instalacji i wymogi pamięci. Leverage to słaba karta, nie ma co więcej dodawać. Pozostałe karty nie mają zastosowania dla tradycyjnych Criminali.

Fear and Loathing – (za wcześnie na opinie, zostanie dopisana po kilku turniejach itp.)

Blackguard to bardzo dobra konsola. Przez koszt dość wczesne jej wystawienie może być problematyczne. Executive Wiretaps może być pomocne, niemniej niebiescy tyle czasu świetnie sobie radzili i bez takiego zwiadu, stąd jego brak bardzo nie zaboli, kiedy mamy ograniczać się do minimum. Blackmail wydaje się dużo atrakcyjniejsze, aniżeli Running Interference, jednak jest jeszcze bardziej sytuacyjny.

 

Jak łatwo zobaczyć Criminalsi trochę się zatrzymali, gdyż w porównaniu do pierwszego cyklu, w drugim nie dostali niczego bardzo mocnego. Może być to spowodowane tym, iż najbliższy duży dodatek jest im w całości poświęcony. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Tymczasem następni w kolejce do analizy pozostali Shaperzy. Do przeczytania.

0 Udostępnień