Fear and Loathing, czyli co myslę o najnowszym dziecku FFG cz. I

Nowy DP! Szkoda, że nie miałem czasu podjechać w piątek do Galakty, aby odebrać swój egzemplarz i dopiero dzisiaj mogłem to zrobić. Czy opadła mi szczęka i musiałem ją zbierać z podłogi? Zmieniać pieluchę, gdybym ich używał? Niekoniecznie, niemniej można tutaj znaleźć parę smakowitych kąsków. Cóż takiego FFG wykombinowało? Możecie przeczytać moje pierwsze wrażenie, które się nasunęło przy oglądaniu nowych kartoników. Dzisiaj zajmiemy się kartami runnera.

 

Quest Completed

Kolejna po Notoriety karta, która daje nam benefity za zrobienie 3 runów. Czy jest lepsza? Osobiście nie sądzę: większy koszt wpływu, oraz mniejsza szansa na porównywalne korzyści. Jak mamy szczęście, to wyłapiemy i agendę „3”, ale równie dobrze może to być Snare/koparka czy dowolny inny asset. Ma ona pewne zastosowanie, jednak ciężko będzie znaleźć na nią miejsce w decku. Notoriety też zbytniej popularności nie zyskało. Tutaj pewnie będzie podobnie. Biedny Whizzard nie ma lekko.

Ocena 2+/5

Hemorrhage

Różowa karta! Wszystkie różowe są fajne! Pomijając kwestie estetyki, jest to moja ulubiona karta dla runnera z tego DP. W teorii wydaje się ona dużo fajniejsza, niż jest w rzeczywistości, ale i tak będzie się mogła nieźle uzupełniać z Data Suckerem. Problemem zacznie być tylko pamięć, gdyż to kolejna zabawka anarchów, a już ich trochę mają. Koszt wpływu iście powalający, stąd raczej nie będzie się ją widziało u innych runnerów. Szkoda tylko, że to korp decyduje którą kartę odrzucić, a nie np. że to my wyrzucamy ją losowo. Choć wtedy to pewnie byłaby trochę zbyt OP.

Ocena 4/5

Tallie Perrault

Sam nie wiem co o niej myśleć. Najczęściej jak już pojawia się czarna operacja, to i tak jesteśmy już martwi, a jak jakimś cudem przeżyjemy, to ten BP dużo też nam nie zmieni. Lepiej z szarymi tj. Power Shutdown czy Closed Account, ale dalej: to tylko 1 BP więcej, a my musimy jeszcze bawić się z kolejnym tagiem. Jeżeli działanie tej karty na tym by się skończyło, to byłaby to jedna ze słabszych kart w tym DP. ALE! Możliwość trashu w prawie dowolnym momencie i doboru ilości kart w liczbie BP u corpa? Wydaje się to całkiem ciekawym rozwiązaniem, pod warunkiem że corp będzie je miał. Przeciwko Weylandowi jestem na tak, ale przy reszcie corpów już traci to na użyteczności, gdyż zwykle BP będą miały albo bardzo mało, albo wcale. Karta ma potencjał, ale póki co jest strasznie sytuacyjna.

Ocena 3-/5

Executive Wiretaps

Na na na na na na na na BATMAN! A tak na serio, dostajemy całkiem ciekawe narzędzie zwiadu, które zwłaszcza w moim przypadku może się nieźle sprawdzić, gdyż mam głupi zwyczaj nie wchodzenia na HQ, nawet w sytuacjach, kiedy corp trzyma tam 3-4 agendy… Expert Schedule Analyzer w postaci eventu, który nie dość że nie zabiera pamięci, to jeszcze nie musimy się przebijać przez LOD-y obstawiające HQ. Lubić takie karty, lubić!

Ocena 4/5

Blackguard

Ciężko jest wydać jednoznaczną ocenę, gdyż wszyscy wiemy, że Blackguard będzie bardzo fajnie współdziałał z nowym ID dla Criminali, a mianowicie Silhoutte. Niemniej, nawet teraz jest to dość porządna konsola (nawet pomimo sporego kosztu), która będzie mogła napsuć trochę krwi corpowi. Jeżeli do tego dorzucimy Lemurię, Satelitę czy Infiltrację… Jakby niebiescy mieli mało zabawek do wyciągania kasy z corpa. Świetna grafika!

Ocena 4-/5

CyberSolutions Mem Chip

Chip jak chip, mniej szlachetnej części naszych pleców nie urywa. Dwa pamięci więcej może być przydatne, zwłaszcza iż sporo ostatnio dostajemy programów, które takowych zasobów potrzebują. Jednak wydaje mi się (nie wiem może na starość robię się skąpy), że mógłby ten 1 kredyt kosztować mniej. Zwłaszcza, że nie jest to karta neutralna. Stąd ten minusik przy ocenie.

Ocena 3-/5

Alpha

Nowe AI zawsze są ciekawe. Nie jest tutaj inaczej. Całość wydaje się zaprojektowana całkiem sprawiedliwe. Koszt instalacji mimo iż wysoki, to patrząc na koszty łamania zaczyna być dobrze przemyślany. Niemniej dodatek (tak, zawsze musi być jakieś ale) może być problematyczny. Jak dla mnie ten lodołamacz ma w sobie zawarty paradoks: jego działanie oraz koszt używania sugeruje, że bardziej nadaje się na początkową fazę gry. Kiedy jednak dochodzi koszt instalacji, to może być to dość trudne do spełnienia. W odpowiedniej talii mimo wszystko, ma to spory potencjał.

Ocena 3/5

Omega

Brat Alphy, który ma go uzupełniać. Ciężko dopisywać coś więcej.

Ocena 3/5

Blackmail

Z kart runnera, to chyba właśnie ta wszystkim najbardziej się kojarzyła z tym DP. Nie widzę szans, aby nie pojawiała się dość często w różnych taliach, nawet zapobiegawczo. O jednego BP dzisiaj nie trudno, niezależnie od korporacji, a efekt jest świetny. Aż dziwi, że nie jest to wydarzenie podwójne. IMO dużo potężniejszy Running Interference, który jeszcze nie ma kosztu wpływu. Dla tej karty nawet i Frame Job wydaje się miłą perspektywą.

Ocena 4/5

 

Jak ogólnie ocenić karty runnera w tym DP? Chyba najbardziej pasuje słowo „W porządku”. Nie znajdujemy tutaj nic takiego „WOW! Muszę to mieć w mojej talii”. Owszem, 1-2 karty (przynajmniej dla mnie) są naprawdę fajne, ale dalej mają pewne sytuacyjne działanie, które nie zawsze może mieć zastosowanie w rzeczywistości. Niemniej, zawsze jest to jakieś urozmaicenie i pojawiają się kolejne możliwości, które tylko bardziej urozmaicają naszą, ulubiona karciankę.

 

0 Udostępnień