Baśń o Selverinie i 7 punktach projektu, czyli Mistrzostwa w trochę „innym” stylu
A więc szybko drogie dzieci
Gdyż czas tak prędko nam już leci
A przed snem jeszcze chcecie baje
O śmiałkach odwiedzających dalekie kraje
Zgaście więc świece i siadajcie
Opowieści wujka Brylanta wysłuchajcie
Tylko szybko, żwawo, bez gadania
Bo nie skończymy do białego rana
W każdej krainie bez odmiany
Żyje człowiek runnerem nazwany
O umyśle tęgim, mieszkający w wielkich włościach
Pięknym licu i tajemniczych zdolnościach
Pochodzenie ich jest nam nieznane
Wiemy tylko, iż za młodu od matek zabrane
Za siedmioma górami swe zdolności zdobywają
I odmienieni jako runnerzy powracają
Wracając więc do wątku głównego
Nasz najjaśniejszy król dnia pewnego
Wpadł na pomysł, aby słać wezwanie
Po którym na jego dworze każdy runner stanie
I dla uciechy króla i jego świty
Tylko najznakomitszy nie został zabity
Rzecz jasna w dobrowolnym turnieju
Gdzie po chwałę i honor przybywa wielu
I tak więc od zarania dziejów czynić trzeba
Kiedy pierwszy złoty liść spadnie z wielkiego drzewa
Skrybowie ślą zaproszenia w najdalsze kraje
Niech każdy region w szranki staje!
Nie inaczej było i w tym roku
Więc zjechali się dotrzymać kroku
Przybyli tłumnie do samej stolicy
I od razu udali się do kaplicy
Obmodleni i poświęceni
Namaszczeni i skropieni
Czyści myślą i swym słowem
Rozpoczęli boje nowe
Pięćdziesięciu jeden bo tylu ich było
Punktualnie w południe się zderzyło
Godzinami ich starcie trwało
Aż późnym wieczorem tylko ośmiu zostało
Dumni ze swego osiągnięcia i przeszkolenia
Wspólnie poszli szukać ukojenia
Do tawerny tuż za drzwiami
Z dobrym napitkiem i dziewkami
Biesiadowali tam do białego rana
Aż wnet przyszła godzina wybrana
I powrócili zmęczeni na boje ostateczne
Po chwałę i gratulacje króla serdeczne
Choć starania wszystkich były ogromne
Przy jednym runnerze nadzieje płonne
Wieloletni mistrz Sir Selverin nie miał sobie równych
Bezproblemowo wychodził z sytuacji trudnych
Tylko jednostki opór mu stawiały
Szybko jednak okazywał się on zbyt mały
Pozostałe walki wyłoniły przeciwnika godnego
Sir Yabe z południa odległego
Ostateczne starcie nie miało końca
Zaciekłe starcie trwało aż po zachód Słońca
I jeden samotny pozostał na placu boju
Sir Selverin wygrał! w trudzie i znoju
Zdziwicie się, ale i z naszego grodu posłano jednego
Całkiem chudego i bladego
Ogólnie to była straszna miernota
Nie nadająca się ni do sierpa, ni do młota
Oczywiście nic nie wskórał, nic dziwnego
Już w pierwszej potyczce dostał przeciwnika znakomitego
A i ze słabszym by nie dał rady sobie
Co się z nim stało? Nikt tego głośno nie powie
Ponoć siedzi gdzieś na skraju lasu
Całymi dniami, nie tracąc czasu
Straszne głupoty w księgach wypisuje
Wszelkim wielmożnym tylko humor psuje
A co do samego turnieju? Nie zmieni się wiele
Rano wrogowie, wieczorem przyjaciele
Każdy z talią kart w ręku zamknie powieki
I krzyknie radośnie: Netrunner na wieki!
Jeżeli drogie dzieci jeszcze nie poszły spać, to wklejam krótki wywiad z naszym mistrzem!
Brylant: Drugie Mistrzostwa Polski w Netrunnera już za nami, a tobie po raz kolejny udało się zdobyć tytuł. Jak sie osobiście z tym czujesz?
Selverin: Prawdę powiedziawszy to dalej nie mogę uwierzyć że udało się po raz drugi. Jeszcze w sobotę jakbym miał typować zwycięzcę to byłby to Hobb. W sobotę mi się słabo grało i do topki wszedłem tak naprawdę dzięki super-byeowi.
B: Uważasz się za najlepszego gracza w Polsce, bo raczej to może sugerować dwukrotny tytuł Mistrza?
S: Dużo jest w Polsce dobrych graczy. Czy najlepszy? To powinni ocenić inni.
B: Długo przygotowywałeś się do turnieju?
S: W zasadzie to po prostu wziąłem swoje talie z regionalsów i ulepszyłem kilkoma nowymi taliami. Testowałem sporo na octgn, gdzie amerykańskie NEHy wiodą prym, dzięki temu dowiedziałem co muszę pozmieniać u runnera żeby dotrzymać tempa.
B: Co sprawiło, iż w pewnym sensie nie podążałeś za nowo powstałą modą i nie zabrałeś nowego NBN-a, który swoją drogą jest naprawdę silną ID, tylko postawiłeś na sprawdzone talie, które przyniosły Ci zwycięstwo w Poznaniu i Bielsku-Białej?
S: Nie przepadam grać popularnymi taliami. Wolę sam coś wypracować. Bardzo nie lubię nowego NBN-a ze względu na to że psuje meta wymuszając granie tylko bardzo szybkimi runnerami, powodując że większość innych runnerów kompletnie nie ma szans. Po za tym jest to deck bardzo oparty na losowości w którym skill gracza liczy się znacznie mniej, jeżeli astrotrain nie zaskoczy w pierwszych turach to neh nie ma wystarczająco lodu żeby obronić się przed multiaccessem, a przegrywa jeżeli straci 2 astro. Wolę zdecydowanie bardziej stabilne talie.
B: Dwa dodatki z nowego cyklu trochę namieszały. Które karty z nich według Ciebie przyczyniły się do tego najbardziej?
S: Przede wszystkim ten nieszczęsny NEH, który sam w sobie jest fajną uniwersalną ID ale psującą grę przez nadmiar kart do FA u NBNu. Lotus Field zmienił metę w kwestii granych code gate breakerów, w tym miejscu macham ręką na pożegnanie Yogowi 😛 Jest jeszcze Cache dzięki któremu w wielkim stylu powrócił Noise który jeszcze mocno namiesza, trzeba pamiętać że jego zdolność ID to najmocniejsza wśród runnerów.
B: A co sądzisz o currentach? Jest o nich dość podzielone zdanie, gdyż część graczy uważa je za niepotrzebne zajmowanie miejsca w talii, a część za naprawdę użyteczny typ kart.
S: O currentach było dużo szumu. Że przegięte, że każdy musi tym grać, że gra zamieni się w naprzemienne zbijanie currentów. A wyszło jak zawsze, czyli inaczej. Currenty, szczególnie korporacyjne, mają bardzo fajne przydatne zdolności. Ale najpierw musimy się zastanowić czy taki efekt pasuje do naszego decku i czy się opłaca. Zazwyczaj okazuje się że jest to zbędna karta w talii, bo wsadzać currenty tylko po to żeby bić te przeciwnika kompletnie się nie opłaca. Ale powstało sporo talii które w fajny sposób aktywnie te currenty wykorzystują, np. Nasir z net celebrity, lub bioroidowe HB z Enchanced Login Protocol.
B: Do listopada zostało jeszcze trochę czasu, jednak może już myślałeś nad tym, jakie talie będziesz zabierał na Mistrzostwa Świata?
S: Wszystko się może zdarzyć, ale o ile nie będzie jakiejś potężnego wywrócenia meta to wezmę ulepszone decki którymi grałem na mistrzostwach. W USA takich nie widzieli więc może nie będą wiedzieli jak z tym grać.
B: Spodziewasz się lepszych graczy, aniżeli tych których spotkałeś w TOP8 w Polsce?
S: Zdecydowanie nie. USA niby kraj duży ale co widać na octgn to średni poziom niższy niż u nas. Chociaż jest tam kilku bardzo dobrych graczy.
B: Wracając jeszcze do samych Mistrzostw Polski: jak oceniasz organizację i ogólne odczucia z tymi, które odbywały się rok temu w Krakowie?
S: Zdecydowanie uważam że w Warszawie była dużo lepsza atmosfera. To czego zabrakło w zeszłym roku to na pewno jakaś integracja.
B: Powoli kończąc: na przyszłych MP-kach będziesz ponownie walczył o tyłuł, czy zostawisz takie atrakcje komuś młodszemu?
S: Ej no, ja jeszcze całkiem młody jestem i na netrunnerową emeryturę na pewno się nie wybieram!
B: Dzięki wielkie za rozmowę!
Oraz zwycięskie talie na koniec.
Chaos Theory: Wünderkind (Cyber Exodus)
Event (20)
3x Diesel (Core Set)
3x Legwork (Honor and Profit) ••••• •
3x Quality Time (Humanity’s Shadow)
2x Scavenge (Creation and Control)
3x Stimhack (Core Set) •••
3x Test Run (Cyber Exodus)
3x The Maker’s Eye (Core Set)
Hardware (3)
3x R&D Interface (Future Proof)
Resource (5)
3x Personal Workshop (Cyber Exodus)
2x Same Old Thing (Creation and Control)
Icebreaker (6)
2x Corroder (Core Set) ••••
1x Femme Fatale (Core Set) •
2x Gordian Blade (Core Set)
1x Mimic (Core Set) •
Program (6)
3x Magnum Opus (Core Set)
3x Self-modifying Code (Creation and Control)
15 influence spent (max 15)
40 cards (min 40)
Tennin Institute: The Secrets Within (Honor and Profit)
Agenda (10)
2x Braintrust (What Lies Ahead)
2x Clone Retirement (Second Thoughts)
3x Medical Breakthrough (Honor and Profit)
1x Philotic Entanglement (Honor and Profit)
2x The Future Perfect (Honor and Profit)
Asset (3)
3x Jackson Howard (Opening Moves) •••
Upgrade (4)
2x Caprice Nisei (Double Time)
2x Will-o’-the-Wisp (The Spaces Between)
Operation (18)
1x Biotic Labor (Core Set) ••••
3x Celebrity Gift (Opening Moves)
3x Commercialization (Cyber Exodus) •••
3x Hedge Fund (Core Set)
2x Medical Research Fundraiser (Honor and Profit)
3x Restructure (Second Thoughts)
3x Trick of Light (Trace Amount)
Barrier (5)
3x Ice Wall (Core Set) •••
1x Tyrant (A Study in Static) ••
1x Wall of Thorns (Core Set)
Code Gate (5)
3x Lotus Field (Upstalk)
2x Quandary (Double Time)
Sentry (4)
1x Grim (Opening Moves)
1x Susanoo-No-Mikoto (Honor and Profit)
2x Tsurugi (True Colors)
15 influence spent (max 15)
20 agenda points (between 20 and 21)
49 cards (min 45)